Pages - Menu

30.4.11

Turki beri amaran kepada Zionis supaya jangan ganggu Freedom Flotilla 2

Jumaat, 29/04/2011 - Menteri Perhubungan Luar Turki, Ahmet Davutoglu mengingatkan Zionis agar jangan sekali-kali menggangu Freedom Flotilla 2 yang akan bertolak ke Gaza akhir bulan depan, sambil memberi amaran kepada Zionis untuk tidak mengulang kembali peristiwa Marmara yang telah mencederakan dan membunuh beberapa warga Turki.

Menurut laporan akhbar Yediot Aharonot, kenyataan Menteri Luar Turki tersebut dikeluarkan pada hari Selasa (26 April) lalu kepada akhbar Sydney Morning Herald yang turut berbunyi, “kepungan di Gaza adalah di bawah tanggungjawab Israel, dan selepas perbincangan dengan PBB, ianya jelas menyalahi undang-undang antarabangsa”, sebelum beliau mengingatkan semula peristiwa serangan ke atas kapal Marmara di perairan antarabangsa, yang menyebabkan beberapa kematian.

Pengerusi IHH Turki, Bulent Yildirim, menyatakan bahawa kapal Marmara akan menyertai rombongan flotilla ini yang akan berlayar ke Gaza hujung bulan depan, dan ini menyebabkan pihak pertahanan Zionis meminta Kesatuan Eropah, Amerika Syarikat dan United Nations untuk menghalang flotilla kali ini. 
 
“Israel” juga merayu kepada Turki agar tidak melepaskan flotilla ini dari pelabuhannya, dan rayuan ini ditolak oleh Menteri Luar Turki dalam kenyataannya pada hari ini seperti, “Turki tidak akan menghalang flotilla ini keluar dari pelabuhannya, dan kami juga akan sentiasa memantau sebarang kemungkinan perkara berbahaya yang mungkin akan berlaku di sepanjang pelayaran ini.”

sumber : http://www.palestine-info.info/ar/
penterjemah : Azleen
 
Azhan: kuasa besar mula bersuara...perkembangan yang baik untuk keselamatan aktivis nanti =)

7 comments:

  1. SALAM...

    NANA DATANG NAK TAG AWAK..HEHEH

    http://bungakubakawali.blogspot.com/2011/04/segmen-blog-review-by-pandai-ke-aq.html

    ReplyDelete
  2. haha..betol3..biar padan muka zionis..celaka sungguh zionis ni

    ReplyDelete
  3. Singgah sini sebentar ,zaman sekarang zaman Israelzionis menguasai dunia,seperti disebut oleh baginda Rasulullah s.a.w Dajjal akan menguasai roti dan air.

    Terbukti zaman ini mereka menguasai hampir 90peratus ekonomi dunia bahkan blog yang kita gunakan inipun milik mereka tapi kita jadikan medan internet ini sebagai senjata menentang mereka balik.

    Saya teringat kata-kata seorang badwi ketika rasulullah s.a.w menceritakan tentang dajjal.kata badwi tersebut apa kata jika saya makan roti yang diberikan oleh dajjal tapi tetap ingkar dengan dajal.
    kata-kata itu yang menyebabkan Nabi tertawa.

    Hakikatnya itulah yang kita buat sekarang,menggunakan blog dan FB milik mereka untuk lawan mereka balik,hehehe

    ReplyDelete
  4. Iman saya cukup lemah....hanya mampu berdoa....kesejahteraan untuk semua umat Islam.

    ReplyDelete
  5. perkembangan yg memberangsangkan...

    ReplyDelete
  6. salam, sama2 kita terus panjatkan doa utk saudara di sana =)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...