Pages - Menu

2.2.11

Pihak Kedutaan di Mesir Tidak Jenguk Langsung Pelajar Di Sana?

Oleh : Abdul Manap Tajudin
Sehingga kini difahamkan pegawai dari MKN, Tim.Menteri , Pak Duta dan KOnsul Jeneral tidak menjenguk lansung pelajar dan hanya membuat sandiwara bahawa mereka ke Cairo adalah untuk membantu pelajar sedangkan hakikatnya mereka bersuka-suka dan makan minum sahaja.

Kekecohan dan rusuhan masih berterusan di Kaherah dan tidak tahu bila akan tamat! Rakyat menjadi semakin marah dan pemberontakkan terus membara dan membakar jiwa rakyat Mesir selagi Hosni Mubarak tidak turun dari pemerintahan.

Tetapi bagaimana dengan keadaan dan nasib pelajar-pelajar Malaysia di Kaherah??? Kenyatan akhbar dari setiap menteri iaitu dari PM, TPM @ Menteri Pelajaran, Menteri Pengajian Tinggi dan Tim.Menteri Luar adalah berbeza. Masing-masing memberikan kenyataan yang mengelirukan dan mencemaskan semua ibubapa sanak saudara pelajar-pelajar. Pihak Kedutaan di Cairo langsung tiada kenyataan.

Baca selanjutnya di Anak Sungai Derhaka

5 comments:

  1. bnyak sangat cerita skang ...
    kita doa yg baik2,
    tunggu kpal sampai ke tak esok

    ReplyDelete
  2. parents pelajar jgn risau. Anak2 anda semua hebat2 belaka yg terpilih utk menuntut ilmu dibumi Mesir itu..
    The best is berserah pada YG Esa untuk menjaga anak2 kita semua disana..

    ReplyDelete
  3. itulh kenyataannya azhan...mrk hanya tahu brckp n memberi harapan. org2 yg xde waris percaya 100% setiap kenyataan yg dikeluarkan..mcm2 mrk boleh ckp ttp pihak waris dh buntu....
    mmg xde langsung bayangan org2 tu...langsung trputus hubungan....

    ReplyDelete
  4. ya,kita truskan doa. Mmg masih ada rmai lg pelajar yg tputus hubngan.diakui sndri oleh waris2 di malaysia. Boleh rujuk blog khas isu mesir. Byk informasi trkini.

    ReplyDelete
  5. aku pun ada terdengar cerita tentang tu juga

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...