Pages - Menu

5.7.13

Konflik Mesir 2013 : Pembunuhan Dijangka Berlarutan...



Salam untuk semua, moga Allah rahmati

Allahuakbar! Hiba hati aku. Panjang kisah Mesir lepas ni.Gambar atas adalah penyokong Pro Dr Mursi yang ditembak di kepala sampai mati. Depa kat sana korban darah dan nyawa demi sebuah keadilan. Aku cukup marah dengan kenyataan kurang cerdik salah seorang menteri kita kononnya kita semua perlu ambil pengajaran Kejatuhan Mursi. Perlu diingatkan kembali, tahun lepas Dr Mursi menang Pilihan Raya melalui saluran demokrasi yang sah, bukan dengan cara peperangan atau rampasan kuasa!

Bagi aku, pemimpin di Malaysia seawajarnya belajar...ingat! Husni Mubarak dipaksa turun takhta kerana terlalu banyak penipuan dalam pilihan raya sepanjang 30 tahun memerintah Mesir. Rakyat ada ketika akan sabar, tak mustahil satu masa jika kezaliman berlarutan, penipuan tidak dihapuskan kuasa kerajaan akan kembali kepada rakyat di jalanan. Fitrah, yang hak sentiasa menang walau dipenghujung.

  

Apakah giliran Mesir dibelasah pemimpin sendiri seperti di Syria...? Menjangkakan kebodohan puak munafik, Syiah dan kafir di Mesir yang menjatuhkan Mursi suatu masa nanti akan melihat hasil kebodohan mereka sendiri. Teruskan mendoakan sahabat2 di Mesir, Syria dan Palestin.


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...