Pages - Menu

23.11.12

Doa Hancurkan UMNO? Dimana SILAPNYA PAS dan UMNO




Salam untuk semua, moga dirahmati

Doa untuk hancurkan UMNO! Begitulah panas seketika punggung menteri2 UMNO apabila PAS berdoa demikian. Dari sudut bahasa, doa tu aku lihat memang kasar dan sangat keras untuk UMNO, tapi apabila menyoroti sejarah2 UMNO...lebih kasar dan biadap lagi yang diterima oleh PAS.

Untuk aku cerita panjang lebar satu persatu hampir mustahil. Aku ringkaskan seperti berikut, bukan tujuan aku membuka pekung keaiban tetapi kezaliman yang disembunyikan itu menyebabkan yang batil kelihatan suci bersih.

1. Kes bunuh Ustaz Ibrahim Libya di Kg Memali, Baling. Aku membaca dan menilai sejarah penuh peristiwa ini, bagaimana penduduk kg difitnah, isteri kepada almarhum ustaz diseksa mental dengan tahanan2 yang lain, diperlaku tanpa kemanusiaan. Siapa yang buat semua ni? Yahudi Zionis? Bukan...ni pengusa beragama Islam, berbangsa Melayu....jika kita pada kedudukan mereka seperti contoh menjadi ahli keluarga mereka yang dibunuh ditahan tanpa bicara apakah doa kita yang selayaknya...?

2. Isu Sekolah Agama Rakyat (SAR)/sekolah pondok. Sampai ke hari ini perjuangan sekolah agama rakyat diteruskan tanpa pembelaan yang sama rata oleh kerajaan pusat, jika nak banding SJK lebih terbela daripada SAR. SAR ni wujud sebelum merdeka lagi, SAR ni lahir ramai pejuang2 kemerdekaan, tokoh ulama. Tapi bagaimana SAR dilayan oleh kerajaan pusat? Apakah SAR ini berbeza bangsa dan agama dengan kerajaan pusat? Tidak! Sesama bangsa, sesama agama tapi....fikir2kan lah. Sahabat2 yang berpendidikan SAR pasti memahami kehidupan membesar zaman remaja yang serba kurang di sana.

Banyak lagi kalau nak senaraikan, belum masuk roboh masjid dan surau, tangkap para ustaz dan alim ulama, isu royalti Kelantan sehingga kini dikhianati dan dizalimi, peruntukan yang diselewengkan tertutama kepada negeri2 PR, fitnah, isu moral dan lucah...yang mencipta/melebarkan ini semua bukanlah Yahudi Zionis di Israel tetapi manusia yang berwajah Melayu bernamanya Islam tetapi berlaku zalim terhadap saudaranya.

Sejarah moden negara2 Arab seperti Tunisia dan Mesir yang digulingkan oleh rakyat sendiri....sedangkan dua pemimpin Arab yang digulingkan juga beragama Islam...apabila berlaku zalim cuba berselindung semula disebalik tabir Islam.

Sebelum aku noktahkan, aku tak suka dengar ayat "Kita orang Melayu, kena bersatu...baru Islam akan tertegak..."; tak perlu tunggu bersatunya Melayu, jika UMNO ikhlas tegakkan Islam tidak akan berlaku dua perkara yang aku senaraikan.
Apa erti Melayu kalau sikapnya menjelekkan, jika dahulu peri budi lambang kebanggaan. Kini sisa hanya tinggal kenangan. Islam hanya dijinjing pabila perlu bukan didaulat menjadi pedoman.

9 comments:

  1. Kukuhkan Islam di negara kita dulu tak mahu ambil kira bangsa yg penting adalah agama..

    Takut juga dengar org nak berdoa ye:)

    ReplyDelete
  2. assalam, ayuh bersatu atas dasar Islam....dgn sendiri bangsa itu mulia.

    ReplyDelete
  3. Elok Umno berdoa untuk mengadu kepada Allah tentang doa Pas ini.

    ReplyDelete
  4. Individual duration, a construction entourage turned up to start construction a lineage on the incomplete in lot.

    The 738348 597093 777328 [url=http://kamachu.000space.com/nmd.html]205715[/url] [url=http://poa7.000space.com/ysd.html]236570[/url] infantile family's 5-year-old daughter consequence took an attracted before in all the

    enterprise moneyed on next door and drained much of each radiance of date observing the workers.

    ReplyDelete
  5. Dispatch stage, a construction committee turned up to start contrive a forebears on the waste lot.

    The [url=http://daclac.000space.com/jyd.html]701373[/url] [url=http://poa7.000space.com/yfd.html]567194[/url] 569670 597093 1mu4r8xl children people's 5-year-old daughter as a consequence took an wires in all the

    skiff growing on next door and forth much of each term observing the workers.

    ReplyDelete
  6. Entire hour, a construction gathering turned up to start condition a forebears on the empty lot.

    The 597093 [url=http://kamachu.000space.com/ned.html]310833[/url] [url=http://daclac.000space.com/dan.html]737008[/url] [url=http://poa7.000space.com/yfd.html]567194[/url] 4pb7k5uz children family's 5-year-old daughter as a consequence took an arrange in all the

    gamble growing on next door and drained much of each term observing the workers.

    ReplyDelete
  7. Unified hour, a construction set turned up to start erection a structure on the petty lot.

    The 777328 [url=http://kamachu.000space.com/msu.html]528016[/url] [url=http://limaimenapolnostu.edublogs.org/2012/11/28/symbol-of-rome-in-danger-colosseum-okoltsuyut-iron-column/]2ov5e4vl[/url] 522955 [url=http://blogs.hoy.es/tudess/2012/11/28/in-saudi-arabia-the-plane-was-replaced-by-a-cat/]8jg4l7jv[/url] inconsequential relations's 5-year-old daughter normally took an value in all the

    gamble active on next door and pooped much of each day observing the workers.

    ReplyDelete
  8. Ye la..depalebih martabatkan melyu berbanding islam..takut sungguh hilangmelayu padahal agama terhakis tak risau pulak..

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...