Pages - Menu

19.9.12

GAMBAR Yang Merubah Dekad Umat Islam

Salam untuk semua, moga dirahmati

11 tahun wayang berputar, tempoh itu juga berubah peredaran iklim sosial umat Islam sedunia. Muncul istilah "teroris" dan "Islamfobia" di merata-rata. Jarak sedekad itu, tergadai dua negara Afghanistan dan Iraq. Hasilnya? Sistem manusia, sistem negara punah...OIC terus memandang dan bersidang.

Sedekad ini juga, menguji benar kekentalan sahabat2 Islam di bumi Eropah terutamanya. Sudah seperti buruan "seorang pesalah jenayah".  Umat Islam terus menuding seluruh jari sedang kita sering lupa menjadi mukmin sejati. Sudah azali, tugas Yahudi menentang Nabi...tidak hairan mereka bersikap seperti anjing dan babi.

Tugas kita? Sejauh mana kita menjadi muslim & mukmin sejati?  Sirah perang Badar al Kubra, 313 orang (kuantiti mukmin berkualiti) menentang ribuan musuh sudah menjentik hati tidak terlalu "percaya" pada kuatiti selagi kualiti diri umpama buih-buih lautan.

Berubah dalam diri, untuk menyekat wayang berputar untuk ke sekian kali...

4 comments:

  1. assalam, selagi kesatuan umat Islam masih longgar maka selagi itu kita senang diperkotak-katikkan...

    ReplyDelete
  2. selagi iman & tawqa lemah selagi itulah Islam senang dibuli ! Hanya parti Islam untuk dubia & akhirat ! ABU ! Allahu Akhbar !

    ReplyDelete
  3. salam,

    umat islam lemah, pelajarnya hanya mengharap kuota utk masuk IPT sbb SPM pun dapat sekadar bawah 5A BODOH, bila grad semua keluar nak kerja dengan gomen, tak nak rebut peluang kekayaan, yg ada makan haram dengan kerja kerajaan sambil buat bisnes luar, bila kita lemah, org akan pijak dan maian2 kan kita..

    Cuepacs nak kerja lebih masa kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sgt iman ko masih belum sempurna...

      Delete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...