Pages - Menu

25.9.12

BERSIH Masuk Dalam Exam | Halal atau Haram?


http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/156248_10151124808458369_1740902065_n.jpg

Salam untuk semua, moga dirahmati

Soalan exam sekarang versi kuning...aku pun tak pasti mana punya IPT yang bina soalan sehebat ini. Demi 1 markah, aku sanggup tak dapat dari menipu diri...haha. Sekarang label Halal dan Haram memang mengelirukan.

CONTOH: Lepas sahaja Ramadhan baru2 ni, tak keluar lagi bulan SYAWAL...di kota raya Lembah Klang (malas aku nak cakap area mana) sudah diadakan sambutan Bikini Show...Show tu siapa yang paling SEKSA akan mendapat hadiah. Untuk MENGEKSAKAN lagi Show tu supaya Gempak! Dipamerkan poster dan iklan2 sekitar tempat tersebut...pergh! baru ja keluar Ramadhan, terus jadi syaitan. Mana tindakan pihak berkuasa dan berwajib? Apa Halal kerana lesen perniagaan?

BERSIH: Pakai baju kuning tangkap! tak pakai tapi baju dalam beg kena tangkap. HARAM? Pakai baju tutup aurat, tetapi warna kuning tetap kena tangkap. Bikini Show dedah sana sini distatuskan "Halal"? Kenapa tak serbu ja dengan FRU dan water canon bagai...

Fitnah akhir zaman yang menakutkan. Moga mereka mendapat keampunan, hidayah dan taufik...

4 comments:

  1. Boleh saman sekolah ni sbb Mempersoalkan kputusan kehakiman negara.

    ReplyDelete
  2. Masih ingatkah lagi soalan matematik yang mengaitkan Dr. Mahathir di sebuah sekolah di Kedah suatu ketika dahulu???....Kreatifla tu...???

    ReplyDelete
  3. aku jawab wajar lalu aku dibuang sekolah dan masa depanku musnah. merapu lah politik sekarang

    ReplyDelete
  4. 99 iaryylr jawab betul yang ini iaryylr kasi jawab wajar saja pun masih lulus kah kah kah!, tak patutlah ini dijadikan soalan... Bikini show di Malaysia biasalah 'kebebasan berpakaian' keh keh keh, baru baru ini ada miss scuba sabah 2012...

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...