Pages - Menu

17.8.12

Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin



Salam untuk semua, moga dirahmati

Tak lama lagi kita dah tinggalkan Ramadhan...siapa yang dihatinya penuh kecintaan pada agama pasti akan tinggalkan ramadhan dengan linangan air mata...sedih, sayu, rindu...Apakah akan bertemu lagi di tahun akan datang? Aku pernah terdengar cerita seorang ustaz...ust kata zaman Rasulullah, sahabat nabi lebih gembira jika sepajang tahun adalah bulan Ramadhan.

Semalam aku kebetulan lalu ke bandar, kelihatan anak-anak muda melepak sana sini...yang menarik perhatian aku sekelompok besar anak muda sedang beraksi tarian Shuffle sambil irigan muzik...terkinja2 melolong sana sini...sangat sedih, apa erti Ramadhan untuk mereka...sambut Aidilfitri seumpama itu? Aku rasa tak salah kita nak berhibur dan bergembira di hari raya...tapi Islam masih menggariskan panduan dan batasannya. Tak membazir, jaga pergaulan antara berbeza jantina, tidak membuang masa menonton televisyen sepanjang masa, makan secara sederhana dan sebagainya.

Jadikan raya sebagai kemenangan kita sepanjang Ramadhan, apabila menyambut sebuah kemenangan pasti diiringi kesyukuran yang tinggi. Sambutan Raya dalam keadaan aman dan damai serba mencukupi berbanding umat Islam yang masih ramai tertindas. Aku nak ucapkan Selamat Hari Raya kepada semua sahabat2, mohon maaf salah silap sepanjang aku menulis di blog ni...selamat pulang ke kampung, memandu dengan berhati2...moga Allah rahmati =)

3 comments:

  1. السلم عليكم ورحمة الله

    Selamat Hari Raya Aidil Fitri
    Maaf Zahir Batin

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Raya Aidil Fitri
    Maaf Zahir Batin :)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...