Pages - Menu

5.8.12

Aku dan Fotografi | DSLR CANON 650D

 
tasik Putrajaya

Salam untuk semua, moga dirahmati-NYA

Sebulan yang lepas, aku dah beli sebuah kamera DSLR...mungkin 3 -4 tahun lepas sejak bermula blog ni memang sudah terdetik untuk mendapatkan satu...waktu tu zaman belajar, kekangan duit memang tak mampu lah aku nak beli kamera harganya mencecah ribuan ringgit. Selain menulis, aku rasa gambar mampu menjadi inspirasi kepada pembaca untuk menangkap mesej.

 Hujung minggu baru2 ni terawih dan berbuka di Masjid Putra

Kesilapan awal kerana aku tak survey dulu, tak buat perbandingan model apa dan yang mana ok..harga yang sesuai, bukan nak jadi pro fotografi pun...sekadar suka2 ja.haha..hari nak beli baru aku survey2....tanya orang yang otai2 tentang kamera...asalnya Nikon D90 menjadi pilihan tetapi tak banyak kedai yang ada model ni...model agak lama...dan tauke2 kedai pun majoriti tak sarankan aku beli.


Ok la..makin pening aku nak memilih...sebelum ni pun aku banyak main curi2 model Nikon saja...pinjam dari kawan2...tup3...CANON 650D yang menjadi rezeki. Model yang baru...aku sendiri memang tak pernah cuba langsung apa2 lagi model CANON DSLR...ya la...beginnner macam aku ni memang takut juga...takut salah beli rugi pula. Apa pun sepanjang sebulan ni, sangat berpuas hati. Alhamdulillah. Mudah guna dan gambar cantik!
Apa sahaja kita beli dan usahakan biar menyumbangkan untuk Islam, paling tidak pun untuk diri supaya Allah redha...kalau tidak sia-sia belaka rezeki yang Allah bagi...jangan kufur nikmat yo...

4 comments:

  1. wah bestnyer..aku pon minat fotografi..kdg kamera hp pon tangkap gmbat style2 guna slr..ingin gak nk ada satu..huhu

    ReplyDelete
  2. wah sonoknya dah dapat DSLR =) InsyaALLAH saya pun nak satu suatu hari nnt. hehe.. Salam Ramadhan dan kenal =)

    saya follow kamu dan share : http://www.sofinahlamudin.com/2012/08/siapa-kita-kita-yang-membuat-pilihan.html

    ReplyDelete
  3. iaryylr pun dah pakai lama, tapi masih tahap beginner juga, giannya ada pasang surut, tapi satu kepuasan jika dapat capai hasil apa yang kita inginkan :)

    ReplyDelete
  4. gambaq yg first tu superb lah utk beginer like u! ehehe

    thumbs up~ =)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...