Pages - Menu

10.12.10

Lagi Terkini Tentang Air Beracun Coca Cola!

Salam untuk semua, syukur atas nikmat kesihatan ('',)

Entri hari ni memang kasi fokus utama pada minuman beracun Coke, kebanyakkan menjadi minuman harian rakyat Malaysia. Jika kasih pada diri, berhenti merokok minum Coca Cola.hehe. Blog ni merayu kepada semua, demi kesihatan anda ('',).  Sayangi diri, sayangi keluarga. Saya ucap terima kasih kepada MO yang sudi bagi kongsi artikel yang berinformasi ni. 



(klik untuk besarkan gambar)

Minuman Berkarbonat Ternama Mengandungi Bahan Asing

KUALA LUMPUR – Unit Aduan PPIM telah menerima aduan seorang pengguna yang membeli air minuman Coca – Cola mengandungi benda asing yang menjijikkan.

Itu senario yang berlaku kepada seorang penggemar Coca – Cola minuman berkarbonat popular yang terpaksa menanggung kerugian kerana terbeli " air makhluk asing." Penggemar tersebut kesal apabila tertipu oleh sebuah syarikat pengeluar minuman antarabangsa dan terkemuka kerana menjual air yang berisi bahan kotoran. Mangsa mendakwa tertipu dengan isi kandungan air coca-cola selepas membeli minuman itu di sebuah kedai runcit di Kapar, Klang .

PPIM juga was-was dengan status halal minuman coca-cola kerana disyaki mengandungi bahan terlarang dalam ramuan minuman keluaran syarikat tersebut. Syarikat ini juga dipercayai menyokong Rejim Yahudi dengan memberi bantuan moral dan kewangan yang besar untuk melakukan kekejaman dan keganasan terhadap kemanusiaan dan negara-negara yang lemah sejak berkurun lamanya.

PPIM telah lama melancarkan boikot terpilih termasuklah Coca – Cola dan menyeru masyarakat pengguna Islam melakukan perkara yang sama. PPIM mengambil langkah drastik dengan membuat laporan di Balai Polis Setapak demi kepentingan hak kemanusiaan dan kepenggunaan.

Adalah lebih baik kita memberi keuntungan kepada syarikat yang mesra pengguna, bermoral dan beretika daripada syarikat yang tidak menghormati malah menindas nilai kemanusiaan, keagamaan malah menggunakan keuntungan yang diperolehi untuk terus membantu proses penindasan dan kezaliman.

Sokonglah produk keluaran Islam


http://www.monarch-beverage.com/home.htm
Jolly Shandy : Arak Alaf Baru yang mengelirukan!!
PERHATIAN SEMUA!!! Carlsberg baru sahaja mengeluarkan dua produk minuman tin terbarunya bernama JOLLY SHANDY berperisa LEMON dan ORANGE .

Malah corak dan warna tin minuman tersebut seolah2 sama seperti tin minuman biasa F&N, PEPSI, Coca Cola, Drinho, Yeos, etc.

Apa yang membimbangkan kita semua umat Islam ialah kemungkinan ia dipasarkan secara terbuka dan meluas sehinggakan ada nanti umat Islam yang terbeli minuman tersebut. Tambahan pula perkataan "Contains alcohol" hanya di tulis kecil sahaja di belakang tin tersebut.

*****************************************************************************

Jangan Minum AIR KICKAPOO

Pengumuman penting untuk UMAT ISLAM semua, sebenarnya air kickapoo bergas yang selalu diminum kat Malaysia ni berasal dari syarikat ARAK, nama syarikat MONARCH BEVERAGE, bukti lihat web kat bawah ni:

Tolong sebarkan dan jgn sekali-kali membelinya..

http://www.kickapoojoy.com/history.html


9 comments:

  1. bagusnya entri nie...:)
    betul2 sokong barangan islam walaupun kurang sedap rasanya...janji halal...

    ReplyDelete
  2. so, minumlah mecca cola.. ataupun radix.. hehe..

    ReplyDelete
  3. Minta disharekan di facebook ya .
    Terima kasih .

    ReplyDelete
  4. @chaca: tak sedap skit pun ok lah kan.hehe.halalan toyyiban

    @qarjalil: air malta pun haram ya? tq2.

    @solihin: radix cola senang skit, mecca kna p sana pula.hehe

    @nurul laili: dipersilakan, moga bermanafaat :)

    ReplyDelete
  5. aisehman,...tu sume air feberet sy =(

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...