Pages - Menu

28.11.10

Program Realiti TV Yang Merosakkan Anak-anak



Bermula terdedah pergaulan bebas lelaki perempuan.



Salam Untuk Semua Sahabat, Moga dirahmati ('',)

Dah masuk musim ketiga Program Realiti TV untuk kanak2, Idola Kecil. Sekali pandang memang sangat menghiburkan. IK tak lah seteruk AF atau Malaysian Idol dan lain-lain program relaiti yang kelihatan kurang menjaga adab dan susila. Semuanya nampak comel dan menarik perhatian golongan dewasa, termasuk saya sendiri.hehe. Lepas ni kena boikot. Yeah! 

Menonton pun dah rasa seperti akan mempengaruhi tambah la pula yang memasukinya. Saya bukan syadid sangat tentang hiburan tetapi Islam telah menggariskan batas2 hiburan yang dibenarkan. Islam adalah agama fitrah, manusia sahaja yang sering terkeluar daripada landasan fitrah sebagai hamba-NYA.

Dalam kita tak sedar banyak unsur yang kurang baik diterapkan dalam IK antaranya pergaulan bebas lelaki perempuan tanpa batas, seperti tinggal serumah walaupun ada penjaga. Sepatutnya anak-anak yang meningkat remaja begini patut dikenalkan akan hukum halal haramnya, mana yang boleh dan mana yang tidak. Banyak dah kes2 remaja yang rosak dek kerana terabainya didikan agama bermula dari kecil. 

Kalau mak ayah di luar sana yang berbangga melihat anaknya menjadi tatapan umum terutama anak-anak gadis, boleh dipegang dimana2 dan dipelu2k oleh sesiapa, silakan hantar anak kalian join audition IK musim depan atau program realiti yang lain. Dia Bakal Meletup Dimasa Akan Datang!

Rasulullah s.a.w bersabda , yang bermaksud : “seorang anak itu dilahirkan dalam keadaan fitrah dan ibu bapanyalah yang mencorakkan sama ada ia menjadi seorang Yahudi , Nasrani , atau Majusi “.

8 comments:

  1. anak adalah ibarat kain putih, kita yang mencorakkannya

    ReplyDelete
  2. Mereka (yahudi dan kristian) sentiasa mencari jalan memesongkan ummat islam dari agama-sedikit demi sedikit tapi malangnya ada antara kita yang tidak menyedari bahkan menjadi penolong kepada usaha jahat mereka.

    ReplyDelete
  3. @suhaimi n ijok, kita mampu hanya menegur melalui blog, tiada kuasa utk membenterasnya. Gejala maksiat semakin tenat..

    ReplyDelete
  4. Betul tu Azhan,kita gunakan segala medium untuk melawan balik kerja jahat mereka.

    "Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam,menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama" Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi

    ReplyDelete
  5. sokong sangat pendapat saudara tentang idola kecil. ini la yg dinamakan Hedonisme, cinta dunia dan hiburan melampau

    ReplyDelete
  6. @ ijok Insyaallah, moga Allah memberikan kekuatan kpd kita semua .amin

    ReplyDelete
  7. @jundullah, amat menakutkan budaya hendonisme ni, tok alim pun boleh kabur. moga Allah kekalkan kita dalam kebaikan

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...