Pages - Menu

8.7.13

Foto.Inspirasi #3 | Salam Ramadhan Al-Mubarak!


 


Salam untuk semua, moga Allah rahmati

Alhamdulillah, Ramadhan bakal menjelma lagi. Rasa baru saja sambut Ramadhan tahun lepas, alhamdulillah kita semua masih diberikan ruang bertemu tetamu istimewa yang dalamnya mempunyai seribu satu ganjaran hebat. Kali ni aku sambut Ramadhan sedikit berbeza mungkin. Kalau dulu bersama sahabat2, kali ini berdua bersama isteri, syukur.

Ramadhan ada dua jenis manusia. Pertama ada yang gembira tiba Ramadhan kerana peluang dan ruang lebih luas mengimarahkan masjid dan majlis ilmu. Kedua, golongan manusia menjadikan Ramadhan ruang buatnya rutin sebulan menyusun pelbagai juadah makanan, membuat beberapa pusingan pasar malam dan pasar raya. Aku dan anda golongan mana? Muhasabah bro...jangan buat leceh.

Aku ucapkan Salam Ramdhan buat semua sahabat2, puasa comey2 boh...yang mana boleh baiki, tingkatkan atau kurangkan semua bergantung pada diri. Sahabat2 yang merokok berazamlah untuk tinggalkan tabiat "membunuh diri" bermula Ramadhan kali ni. Moga Allah rahmati semua di bulan yang mulia. Rebut peluang...!



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...