Pages - Menu

9.12.10

Syukur Atas Nikmat Kesihatan Yang Dikurniakan.

(gambar hiasan)
Sihat bukan pada fizikal sahaja, tetapi rohani juga perlu sihat

Salam untuk semua, syukur atas nikmat-Nya('',)


Sebelum makan malam nak post satu entri, sebelum post ni sempat jenguk2 contest Cik Ain Zulaika, sangat menarik dan unik. Petang tadi ada kesempatan ikut ayah pergi hospital ziarah Pak Njang (bapa saudara) yang masuk wad semalam kerana masalah pernafasan. Pak Njang dah tua, umur lebih kurang 71 tahun. Biasa lah hospital, tempat parking kereta pun penuh ja setiap hari. Kebetulan ayah kerja situ mudah sikit nak parking. 

Pak Njang tengah tidur ja, saja tak nak gangu, lepak2 sembang dengan Mak Njang. Mak Njang kelihatan tenang walaupun saya tahu badannya tidak cukup rehat, kerana setiap minggu kena bawa Pak Njang ulang alik 3 kali seminggu untuk hemodealisis Pak Njang. Begitulah kasih seorang isteri, tidak mengeluh dan sentiasa senyum. Dalam hati saya sangat kagum lihat kecekalannya, umur pun dah semakin lanjut juga tetapi kudrat tuanya terus menabur bakti kepada Pak Njang. 

Mak Njang banyak bercerita tentang pesakit2 yang berjiran dengan Pak Njang. Ada yang masih muda, umur lingkungan 30-40 an. Tetapi dah ada sakit macam2 dah. Seorang pak cik tu, saya tengok kaki dia dah busuk akibat penyakit kencing manis yang tinggi, menakutkan juga. Kesian dan simpati. 

Ada seorang lagi mengalami jangkitan kuman di otak, umur baru 31 tahun. Lihat semua ni saya rasa sangat bersyukur, masih mampu berjalan, makan, berlari, bersukan dan macam2 aktiviti. Alhamdulillah atas nikmat yang dikurniakan ni. Moga tubuh badan yang sihat ni dapat terus berbakti pada agama dan keluarga ('',).

5 comments:

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...