Pages - Menu

12.5.13

Penjual Buah Berangan VS Menteri..?


Salam untuk semua, moga dirahmati

Abg penjual buah berangan ni aku shoot waktu meronda-ronda Pekan Rabu, Alor Star. Memang nampak cool abg ni! ala2 pelakon "Patah Seribu".haha. Berniaga gerai kecil pada pandangan materialistik manusia memang tak popular, yang paling penting bekerja bertujuan menjunjung amanah membawa balik rezeki yang halal dan baik untuk keluarga.

Kerja besar, jadi menteri sekalipun kalau tak amanah, makan rasuah, curi harta rakyat, salah guna wang kerajaan untuk kepentingan peribadi, kronisme...nampak popular, senang lenang dalam bilik berhawa dingin...sejuk dan nyaman...ingat! di dunia memang sejuk..akhirat belum pasti, apakah akan dilayan dengan kepanasan yang mampu menggelegak kepala otak! Na'uzubillah.

Siapa lebih mulia? Pak Menteri atau penjual buah berangan? Yang mulia, yang amanah dan menjaga syariat seorang Muslim semasa bekerja, kerja "lebih pulun" jangan sampai tak solat, solat "lebih khusyuk" jangan sampai lalai dengan amanh manusia.

Moga Allah luaskan rezeki buat abang penjual buah berangan ini...sahabat2 yang ada singgah Pekan Rabu, Alor Staq jangan lupa singgah2 mai gerai abang ni...gerai dia terletak bertentangan dengan komplek Pekan Rabu di seberang jalan...mai pekena dulu. Rindu aku nak balik kg ni...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...