Pages - Menu

4.4.13

Proses MENGUNDI Yang Betul, Perhatian Pengundi Baharu PRU13

Salam untuk semua, moga Allah rahmati

PRU13 (2013), ini kali pertama aku layak mengundi...teruja kot! haha. Tak sabaq2 dah nak membuat perubahan, apakah undi aku kali pertama ini memberikan satu sejarah!? PRU13 kali ni, pengundi baru mencecah 3.9 juta orang, majoritinya adalah pengundi muda iaitu generasi Y. Generasi yang terdedah dengan maklumat dan informasi media maya, sumber pelbagai dan lebih terbuka.
PASTIKAN JARI ANDA TIDAK DICALIT SEBARANG DAKWAT HITAM SEBELUM PROSES MENGUNDI DI BILIK MENGUNDI. PESANAN INI BERTUJUAN MEMBERI PERINGATAN KERANA TERDAPAT KHABAR ANGIN KEMUNGKINAN BOLEH BERLAKU.
Mesej kali ni aku nak kongsikan terutama pengundi2 baru macam aku, memandang ini kali pertama, jadi kita perlu tahu bagaimana perjalanan ketika hari pengundian nanti. Aku kongsikan supaya tidak berlaku salah faham, silap langkah yang mungkin berlaku seterusnya menjejaskan undi kita nanti. Selamat mengundi! Bersama mengorak perubahan demi masa depan lebih baik =)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...