Pages - Menu

11.1.13

KL112, HKR! Sudahkah Anda Bersedia?



Malam tadi jumpa blogger Solihin Zubir.


Salam untuk semua, moga dirahmati.

KL112..!!! Apakah anda sudah berada di kota raya? Selamat datang kepada sahabat2 yang datang dari jauh....aku bangga dengan semangat kalian. Aku tak rancang nak turun area mana lagi hari ni, sebab banyak kawasan2 yang menarik untuk berkumpul. Mungkin aku terus ke Kompleks Time Square...usha2 apa patut sebelum bergerak ke Stadium Merdeka. Jom jadikan hari ini sejarah untuk semua, sejarah yang kita perlu bina dengan bersih, aman, tenang, gembira...buktikan! Kerana suatu masa nanti kita, anak cucu kita semua akan membuka kembali lembaran sejarahnya.

Pagi ni dapat berita, masjid2 sekitar KL semua penuh dengan jemaah subuh, melimpah seperti solat Jumaat. MasyaAllah! Doakan semuanya berjalan dengan baik dan tenang, selamat semuanya. Kerajaan zalim perlu ditumbangkan, masa dan usaha penentu segalanya.

5 comments:

  1. semoga takdak perkara yang buruk berlaku.. semoga semuanya aman.. :)

    ReplyDelete
  2. Sejak semalam lagi road-block menuju ke utara dah dipantau Azhan. Bukan apa pun sesaja diletak kon tengah-tengah jalan bagi org yg menuju utara lambat. Dengki tak sudah. Kalau dia periksa kita tak apa juga tapi dia lepak duduk tepi jalan buat tak tahu org berasak balik kerja.

    Moga niat murni terlaksana. Kakak doakan dari selatan. Ramai dah kawan dari selatan telah tiba malam tadi di sana.

    ReplyDelete
  3. Tak ramai mana pun. Xpayah bagi alasan road block bagai. Xde road block kat mana2 pun aku tengok. Tak abis2 ngan "zalim" korang tu. Aku ni duit x byk mana pun tapi sket pun x rasa di'zalimi'. Yg korang ni x abis2 komplen sana sini mcm pondan ni kenapa? Satu soalan je aku nk tanya, mana 1 juta nya??? Gebang lebih, syok sendirilah weh..teruskan meminum air kencing al-juburi.

    ReplyDelete
  4. Anonymous: nak komen berani tapi tak berani letak nama sendiri. Siapa yang podan? =)

    Dalam KL memang tiada roadblock, luar KL bersepah. Kalau tak p macam mana tau tak ramai? =)

    ReplyDelete
  5. Sila kemukakan bukti2 roadblock kat luar kl tu. Mana kau tau aku x pergi. Aku ada di kl atas urusan sendiri dari pg sampai petang. 100 ribu ramai? 1 juta mana? Kl je ada dkt 3 juta kot penduduk. Suka ht akulah nk komen anon. Bg nama pun nak buatpe. Setau aku kita msh lg mengamalkan demokrasi bukan diktatorship mcm kat timur tgh yg idola ko berangan2 nak ikut tu. So aku blh komen ikut suka aku. Kalau ko betul open minded n memperjuangkan hak bersuara, biar je komsn aku ni. Hidup ni bkan suma benda ko blh,dpt free lah! Hidup ni bkn masa utk bersenang2. Org yg nak senang memnjang dunia ni xkan senang di akhirat kelak. Sket2 nak komplen. Mmg pondan pun. Ramai je org kat luar tu berusaha xde komplen sana sini mintak free itu ini. kOrang ni bercakap mcm korang nampak benda tu dgn mata korang sendiri. Xboleh fikir ke mana benar mana salah? Sedap mulut ckp fitnah itu fitnah ini. Pernah cermin diri sendiri? Dgr cakap org anggap tu sebagai fakta??? Pastu sebar dalam blog kasi satu dunia baca? Pernah terfikir kalau apa yg ditulis tu x betul? Byk saham tu.

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...