Pages - Menu

13.1.13

Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) KL112 (Gambar Menarik)

Salam untuk semua, moga dirahmati

Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) KL112, antara terbaik. Aman, tenang, tenteram, mesra, gembira, bahagia, selesa. Semua ini kerjasama baik, penganjur, aktivis, kerajaan dan pihak polis. Terima kasih semua! Kebangkitan kali ini menandakan demokrasi kembali lebih murni dan subur.  Ini kalilah tumbangkan kerajaan yang zalim!

 
















*Gambar pada waktu semasa pra himpunan di KSS.

6 comments:

  1. X payah risau, kalau kerajaan betul2 zalim Tuhan tunjuk nanti. Balasannya nanti dasyat xpayah tunggu akhirat pun. Tambah plak dah didoa dan diamin puluhan ribu umat. InsyaAllah kalau betul zalim pasti tumbang punya. Tapi kalau x tumbang gak sendiri mau ingatlah!!! Xpayah le nk kata pilihanraya x adil plak. Bukti xde sembang lbh. Kalau betul ada bangla atau indon yg mengundi besok pakat je ramai2 heret keluar time tu jugak. Bukan susah nk kenal mana bangla mana indon kan??? So perhati betul2 esok n ambik tindakan, ambik foto byk2, rekod video skali time tu pastikan bangla2 tu mengaku depan pengundi2 lain dia bangla yg dpt IC n boleh mengundi utk memenangkan kerajaan zalim ni. Senang kan. Jgn sembang ikut sdp mulut bukti x pernah ada. Time tu jgk nanti org umno akan undi pakatan termasuk aku. Bersih pun kitorg turun nanti jgn risau. Smbil2 tu aku nasihat jgk agar korang fikr betul2 knp anugerah tuhan masih x dapat2 lg jadi PM. bUkan doa org teraniaya akan dimakbulkan???

    ReplyDelete
  2. 1. Bukti bangla dan indon mengundi? dah banyak laporan polis...bukti tiada? bukan tiada tetapi laporan yang dibuat didiamkan begitu sahaja...kalau nak bukti jangan baca utusan semata2, sampai bila pun tak nampak punya bukti....dalam tahanan ISA, buku yang dikarang Shaarib Sungib pun byk ceritakan Kambing Hitam yang digunakan untuk pemalsuan kad pengenalan...so, nak bukti tanyalah pihak polis...byk dah bukti, manusia tertangkap angkara kambing hitam pemalsuan kad pengenalan utk mengundi.

    2. Doa orang dizalimi: Ya, doa dizalimi dimakbulkan. Kalau tidak di bumi, di akhirat pasti. Itu sahaja. Perjuangan bukan menuntut kemenangan, tetapi sejauh mana perjuangan itu diteruskan. Yang penting Allah redha, Allah tak soal berapa banyak kamu mampu berkuasa, tetapi Allah soal sejauh mana kamu dalam perjuangan menegakkan kebenaran. Kerana para nabi dan rasul berjuang dulu, ada para rasul pengikutnya sedikit walau ribuan tahun berjuang dan berdakwah, Allah tak tanya berapa ramai pengikut tetapi berapa byk usaha dakwah itu.

    3. Allah tak makbulkan?: Perjuangan Ikhwan Muslimin di Mesir berapa tahun nak dapat Mesir dari tangan2 yang zalim? bukan sekejap, silih ganti tampuk kepimpinan....jadi kalau bukan sekarang kemenangan, tak mustahil akan datang.

    Ingat: kerajaan hak Allah, bila2 masa akan ditarik. Kerajaan Uthmaniah ratusan tahun boleh ranap kerana kealpaan dan kelalaian, inikan kerajaan UMNO yang tak cecah lagi usia pencen....

    ReplyDelete
  3. 1. Boleh tunjukkan laporan tu kat aku sbb aku x pernah tgk. aku ni bkn jenis dgr2 ckp org ni. So maybe terlepas pandang sebelum ni. Aku nak tengok. Kalau betul polis x endah, aku mintak sgt2 korang suma ambik tindakan sendiri mcm aku rekomen tadi:). Setakat sembang ni aku x ambik pot. Bukan susah bro. Kalau aku nampak bangla mengundi depan belakang aku besok, memamg nahas. Dan undi aku terus ke PR. :)

    Yg keduanya aku x baca utusan. Utusan dpd aku sekolah lg aku anggap sampah. Definisi smpah tu aku rasa xperlu dijelaskan. Kalau org x nampak betapa sampahnya utusan too bad... Sekian. Berhenti suka buat assumption terhadap org lain tanpa fakta. Mungkin dah terbiasa kot dgn perangai ramai manusia skrg ni ( pemimpin dan rakyat) yg suka assume itu ini? :)
    Ini aku maksudkan suma x kira pas umno dap mca blabla. Mangkuk hayun wujud di mana2.

    Pemalsuan kad pengenalan mmg berlaku. Dah pernah klr berita pun. Tangkapan dibuat sana sini. Pelik gak aku kerajaan zalim ni nk bg bangla ic biru tapi pastu main tangkap2 plak pegawai yg bertanggungjawab. X ke spoil plan gitu? Maybe gian main 'polis n tree' masa kecik2 dulu. Aku pun gian gak zaman2 indah tu kdg2.

    Sila kemukan bukti yg pemalsuan kad pengenalan didalangi kerajaan utk tujuan mendapat undi dan bukan didalangi individu tertentu atas sbb2 sendiri (duit masyuuukkk). Fahamkan soalan ni betul2 n jgn pusing2. Atau x perlu jawab je lebih elok. I couldn't care less ada atau x jawapan.

    2. Gua setuju :)

    3. Setuju juga :) So argument sama blh diguna pkai utk kelantan umpamanya. Kegagalan umno utk merampas kelantan bukanlah bermakna Allah xnak bg ye dok???

    ReplyDelete
  4. 1. kad pengenalan: seperti aku cakap tadi, kisah2 ni byk dalam ISA: so aku rasa hg kena faham apabila tangkapan ISA bagaimana? Tangkap tanpa bicara, bagaimana manusia begini nak pejuangkan hak sebenar mereka jadi kambing hitam? Bukti? tunggu saja lah UMNO tumbang, byk benda boleh korek, mahkamah sendiri byk dipersoalkan...susah nak lawan atas undang2 yang dikuasai oleh tangan2 zalim...

    ReplyDelete
  5. Utusan itu SAMPAH? haha tapi masih bersekongkol dengan penerbit utama Utusan. Jangan digelar sampah seperti Utusan...kalau ya pun tak baca, tapi tetap "ada hati" tak guna...

    Sampah kitar semula =)

    ReplyDelete
  6. Ok..aku x setuju tapi kalau nak menulis ni sampai besok pun x abis. Aku setuju utk tidak bersetuju jelah :). Sori gua xde hati ngan utusan ni. Sepertimana gua xde hati dgn terbitan pembangkan yg juga sampah pd aku. Tapi kau x setuju aku tau :). Salam

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...