Pages - Menu

10.5.12

Siapa "Haram Jadah" Di Malaysia? (Video)

 

Salam untuk semua, moga dirahmati

"Haram Jadah"...ish3...kalau dulu sebut kata2 semanis ini sudah lama mulut dicilikan oleh si ibu, lebih perit dilibas beberapa kali rotan...itu habuan! Kalau disebut oleh orang dewasa "HARAM JADAH"! Riuh rendah, mungkin kagum kewibawaan pemimpin...habuannya...tepukan gemuruh penonton.

Aku percaya sahabat2 juga kurang setuju perkataan kurang enak seumpama itu terbit dari mulut seorang pemimpin. Mungkin tersasul...tengah semangat berucap...kita maafkan. Tetapi aku sebenarnya lebih lebih tertarik dengan frasa lain iaitu.

"Saya tidak redha....mereka ini menerima(durian runtuh), dah cuba khianat...!"

Aku juga punya pesanan..."aku tidak redha dengan UMNO yang telah merosakkan anak muda Malaysia....khianat kepada bangsa dan agama."

1 comment:

  1. Suatu hari di sekolah..

    Murid : Haram Jadah btoi!

    Cikgu : Haish.. Kenapa mencarut ni? cikgu cili mulut tu kang..

    Murid : Kenapa pulak Cikgu? PM sebut tak apa pun. PM tu idola sy,,

    Cikgu : Errr.. *speechless*


    Tauladan dari seorang pemimpin. Hehe..

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...