Pages - Menu

19.6.11

Utusan: Tok Guru Nik Aziz Bercelaru Daripada Ayah Pin?



Awang Selamat dalam ruangan Mingguan Malaysia hari ini mendakwa “lebih banyak kecelaruan dicetuskan oleh Nik Aziz berbanding individu lain termasuk Ayah Pin, yang sedang diburu oleh pihak berkuasa.




Ayah Pin dalam misi lari ke kerajaan langitnya 


Lepas isu lukisan kartun kontroversi...timbul pula kenyataan bahawa Tok Guru lebih "bercelaru" daripada Ayah Pin...? Atau si penulis berita itu sendiri yang bercelaru...celaru mata hati dan jiwa dalam membezakan ulama dan penyesat...?

Ayah Pin merupakan ketua fahaman ajaran sesat...hilang entah ke mana...susah pula pihak berkuasa nak tangkap si tua sesat tu...naik ke kerajaan langit rasanya...tetapi Ayah Pin ni baik kerana tak menentang kerajaan. Berbeza dengan orang yang menentang dan tak sehaluan...cepat sahaja disumbat ke penjara melalui kes yang direka2. Ini lah demokrasi kita...

7 comments:

  1. ayah pin blm turun ke bumi lagi ke????dh sesat la tu kt langit...he...

    ReplyDelete
  2. Kalau ayah pin mati kat langit pun orang tak kisah....

    ReplyDelete
  3. nape disama kan ulama dgn orng yg sesat??
    x patut betol..

    ReplyDelete
  4. penulis berita tu dah buta hati buta akal.bila terbayang harta dunia,duit,populariti memang kaburlah matanya.

    memang jenis perosak agama.ni la tali barut musuh Islam.sanggup hina ulama agama sendiri semata2 kerana kepentingan politik semata mata.memang hancing akal pemikiran spesis ni.

    ReplyDelete
  5. Biasalah penulis tu, bila surat khabar tak laku tentu selalu kena basuh agar lebih merapu cari isu, tetapi pembeli jadi semakin bosan kerana nampak langsung tiada keseimbangan dalam berita politik. Sebab itu lama sudah saya tak beli surat khabar utusan sebab takut bila orang lain terbaca apa yang saya beli dan terpengaruh dengan kesongsangan maka tentu si pembelipun bak tertanggung sama, tag linenya juga tidak menyatakan apa yang disebarkan itu benar atau sebaliknya... . Dulu sebelum 1999 paling suka beli setiap hari ahad

    ReplyDelete
  6. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Jom Terjah entry terbaru ??
    tip beli kereta terpakai

    eeeemmm kisah ayah pin ni tak ade penghujungnya....

    Syirik bermakna menyengutukan Allah. Ia dalah dosa terbesar dari dosa-dosa paling besar. Sabda Rasulullah s.a.w.;
    “Dosa-dosa paling besar ialah;
    1. Mensyirikkan Allah
    2. Membunuh manusia
    3. Menderhakai dua ibu-bapa
    4. Memberi kesaksian palsu/dusta”.
    (Hadis riwayat Imam Bukhari dari Anas r.a.)

    ReplyDelete
  7. InsyaAllah, kebenaran pasti terbongkar =)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...