Pages - Menu

10.6.11

Misi Merompak Surau & Masjid | Sasaran Utama Si Pencuri

Salam untuk semua, moga dirahmati-NYA =)

Sejak kebelakangan ni makin menjadi-jadi pulak kes curi kat surau/masjid area rumah aku ni. Susah nak rompak rumah, dirompaknya surau/masjid...orang yang p masjid/surau pula yang jadi susah hati...terbalik pula, tempat sepatutnya untuk mencari ketenangan. Jom layan senarai beberapa sasaran utama SI PENCURI surau/masjid...lepas ni korang berhati-hati lah ya....ramai penyangak kat luar tu..


 Zaman aku asrama, benda ni aku selalu beli waktu outing...p surau berselipar...keluar saja hilang, ghaib disorok jin...celakoi...balik asrama kaki ayam, sekali pandang macam zuhud. Kalau pakai lain color...orang cakap buta warna pula..


2 kali aku hilang basikal kat surau..waktu subuh dan terawih...bengang betul...basikal kesayangan pulak tu. Aku saspek budak2 pendatang asing punya keja..depa ni naik basikal p kerja...bukan boleh harap sangat tu..


Benda ni banyak kali juga hilang...kesian tok bilal surau nak azan..kurang ajaq betul...pencuri dok merembat nak karaoke kat rumah kot...?


Revolusi tabung masjid...dulu tabung buluh...tabung kayu...ada juga yang bekas plastik...dunia makin maju, tabung surau/masjid juga makin canggih...kalau hilang juga tabung besar ni, tak tau nak pagar besi macam mana lagi...


Tahun ni surau aku hilang TV Plasma...gilo..dah mahai...TV tu dah dipagar besi...hilang juga...


Benda alah yang besar ni pun depa boleh angkut...tak silap aku 2 tahun lepas sebijik kompresor surau hilang...sekarang dah dipagar...takut dengan pagar depa angkut sekali..


Dulu ada jemaah yang kena rembat motor...tapi motor dia hilang satu malam saja..esok jumpa tepi jalan, katanya motor tu tak dapat hidup enjin..silap pencuri tu rembat motor seorang ustaz, apa yang dibaca pun aku tak tau..


  Terbaru! Cermin kereta pak sedara aku dipecahkan pada kuliah dhuha pagi tadi...si pencuri sempat rembat satu beg bayi yang ada pampers...rezeki anak dia~



Korang pun kompem ada pengalaman kena rembat punya...jangan jadi perembat/pencuri/penyangak sudah la...mungkin kerana desakan hidup yang makin meningkat...surau/masjid menjadi sasaran...Jangan lupa, luar masjid/surau banyak lagi  jerung2 merembat, kita saja yang tak sedar...



10 comments:

  1. mcm2 laa nak dijual skang ni... orang pun nak dijual jugak.. haHa

    ReplyDelete
  2. macam x de benda lain nak di buat selain mencurik..
    aish...dah la curik kat surau atau masjid la tu..

    ReplyDelete
  3. orang kalau dah hobinya mencuri memang ketagih mengalahkan penagih. Layan tengok barang masjid kena curi di youtube pun banyak, yang curipun orang kita juga hu hu hu.Apapun entri yang menarik!.

    ReplyDelete
  4. orang macam nie biar jer..nanti diazab pedih di neraka

    ReplyDelete
  5. klu bab hilang selipar tu dh byk kali dh aku kena

    ReplyDelete
  6. Salam Sahabat,
    Tak taulah apa masalah diaorg ni, geng2 surau&masjid yang selalu jadi mangsa, dugaan....

    ReplyDelete
  7. 2lh akhlak anak2 melayu skrg..xkan org bkn islam yg sibuk nk masuk mencuri kt masjid......

    ReplyDelete
  8. Allah aiii....kat mesjid pun nak mencurik...ish...teruk

    ReplyDelete
  9. Kalu hilang anggap sedekah. Biasalah tu. Kat Makkah dan Madinah kalu taknak hilang selipar, simpan dalam uncang bleh bawak masuk mesjid letak kat tiang2 tepi tempat kita solat. Kalu hilang gak redha ajerlah...

    ReplyDelete
  10. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    اسلام عليكم
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    pertanyaan kamu?
    lepas ni cerita sikit ttg honda EK..sejarah dan model EK di dunia =)

    saya dah jwb sila rujuk blog aku
    sejarah honda civic ej @ ek


    Hadis riwayat Abu Hurairah ia berkata: Rasulullah berkata: Tidak ada pezina yang di saat berzina dalam keadaan beriman. Tidak ada pencuri ketika mencuri dalam keadaan beriman. Begitu pula tidak ada peminum arak di saat meminum dalam keadaan beriman.

    selalu sangat aku hilang selipar kat masjid... dah tak ade rezeki lahhhh nak wat camner benda nak hilang

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...