Pages - Menu

16.6.11

Isu Kartun: Utusan Makin Melampau | Ulama UMNO Diam Membisu?

Perkara yang pada awalnya bermotifkan kepentingan politik kini telah mengheret syariat Islam sedikit demi sedikit. Klimaksnya, tanpa sebarang motif yang jelas, tiba-tiba Utusan Malaysia didapati telah menyiarkan sebuah kartun yang jelas menghina syariat berkenaan saksi perbicaraan dalam Islam.

Salam untuk semua, moga dirahmati-NYA =)

Kecoh seketika dalam byk blog semalam...apa yang dapat aku rumuskan...Utusan Malaysia makin melampau! Agak2 la kan kalau nak buat bahan gurauan pun...tak cukup dengan fitnah ditambah pula penghinaan terhadap agama. Aku tak peduli sangat korang nak main politik sejijik mana pun, sebab rakyat sudah cerdik...tetapi masalahnya apabila puak2 ni main2kan agama...

Semalam Presiden Persatuan Ulama Malaysia, Syeikh Abd Rahim mengecam tindakan kartunis tersebut...aku menunggu juga ulama2 lain nak bagi ulasan lepas ni, terutama sekali ulama muda UMNO 40 orang tu...mana hilang pun tak tau. 


Ingat...akidah boleh terbatal dengan tindakan bodoh kita sendiri...jaga niat di hati, tindakan, dan percakapan supaya pengakhiran hidup yang tidak sia-sia, na'uzubillah. Lepas ni aku terus boikot Utusan...aku peduli apa, duit aku...hehe.

Moga mereka diberikan hidayah dan petunjuk-NYA...

Surah an-Nur, ayat 4 bermaksud 'Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan (zina) kepada perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawa empat orang saksi, maka sebatlah mereka 80 kali sebat; dan janganlah kamu menerima persaksian mereka itu selama-lamanya; kerana mereka adalah orang-orang yang fasik.'

15 comments:

  1. setuju2..ni kes hina syariat islam nih..

    ReplyDelete
  2. Aduh.. Dulu berita harian dengan karikatur ultraman,, ini utusan malaysia pulak.. Huhh!!!

    Entry Terbaru 1 : Wow.. 1 Malaysia Don't Want SKMM Block File Sharing Website
    Entry Terbaru 2 : Panas! Hacker Semakin Berani, Jaga Blog Anda

    ReplyDelete
  3. bro.. boleh gua copy entri lu ni post kat blog gua?

    ReplyDelete
  4. [cha^own]:silakan bro! =)

    aiz-DIN : Jom!

    iQapiQa: betul2..masalah depa ni...

    d_tieah: dua paper ni sama ja.hehe

    ReplyDelete
  5. aduhai...utusan ni tak serik2...dulu isu otromen,pastu isu penang nak jadi negara kristian lani isu ni plak...apa nak jadi ni?..sha dah bertahun stop baca utusan ni...banyak berbaur politik berbanding ilmu

    ReplyDelete
  6. harap d bg hidayah lar org yg bwat ni..

    ReplyDelete
  7. dunia skrang, macam2 yg berlaku..

    ReplyDelete
  8. haih
    utusan nih dah lari dari matlamat asal dah aku rasa
    aku suka Utusan zaman Kajai dulu
    utusan skrg merepek

    Review Filem Green Lantern Disini

    ReplyDelete
  9. lawak bodoh...itulh kesimpulannya kalu baca kartun tu.

    ReplyDelete
  10. teramat kurang ajar. dikhuatiri jatuh kafir krn menghina syariat Islam

    ReplyDelete
  11. ulamak UMNO buat-buat bingung..mane jamil khir???mase anwar cakap,banyak laa pulak komen die..mase ni tak nak komen..klo dah pakai songkok tu,tukar kopiah laa klo nak jadik ulamak sejati

    ReplyDelete
  12. Mrk mempermain2kan ayatul Quran, yakni surat Cinta Allah swt dijadikan bahan ejekkan. Boleh murtad....

    ReplyDelete
  13. aiyyakkk!!!ape lah.....benda kartun tu bukti kat padang masyar nnti....
    jawablah sapa yg lukis tu....

    ReplyDelete
  14. memang tak baik lukis kartun mcm tu,
    tapi pada pandangan saya ia adalah realiti perbezaan undang2 sivil dgn syariah.

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...