Pages - Menu

9.6.11

Baiki Rumah Pemimpin "Melayu" Dengan Nilai RM 6.5 Juta, Terbaik!

Resort peranginan mana ni kat Selangor...?

Mantan Menteri Besar Selangor Dr Mohd Khir Toyo membelanjakan RM6.5 juta bagi mengubah-suai rumahnya daripada rekabentuk asal Itali tropikal kepada konsep Bali, kata pereka lanskap yang dipertanggungjawab membuat pengubah-suaian itu, Nasir Ismail, di Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini. 


Jumlah itu, katanya pada hari ketiga perbicaraan rasuah Khir dibuat dalam bayaran ansuran sebanyak lima kali dan dibayar dengan tunai.

Nasir berkata beliau menerima bayarannya sebanyak RM500,000 dalam bentuk tunai daripada Pengarah Syarikat Ditamas Sdn Bhd Datuk Shamsuddin Hayroni dan Khir, yang ketika itu adalah menteri besar Selangor di kediaman rasminya.Khir, yang juga ADUN Sungai Panjang, didakwa melakukan kesalahan itu di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor di Jalan Permata 7/1, Seksyen 7 di Shah Alam pada 29 Mei 2007.- [MK]

 Sokonganku tidak berbelah bagi...dulu kini selamanya.hehe

Azhan: Rakyat terus merempat, pemimpin terus merembat...apa kejadah repair rumah sampai 6.5 juta...gaji menteri paling banyak pun RM55k. Ubah sebelum parah~

20 comments:

  1. Memetik kata2 encik azhan = "Rakyat terus merempat, pemimpin terus merembat...apa kejadah repair rumah sampai 6.5 juta...gaji menteri paling banyak pun RM55k.."

    ~~ terbaekkk....heee ^_~

    ReplyDelete
  2. rakyat kene bijak memilih pemimpin..
    jgn mudah tertipu dgn mainan politik..

    ReplyDelete
  3. ades...tolonglah rakyat..sila sedor diri dan buke mate

    ReplyDelete
  4. nak tengok gak rumah rm6.5 juta nie.. adakah cermin diperbuat drpd belian?

    ReplyDelete
  5. yg kaya terus kaya raya, yg miskin terus terus miskin papa..

    ReplyDelete
  6. 6.5 JUTA!!!!!! Fuh!!!!!!boleh bagi makan bbrapa keturunan xabis2....

    ReplyDelete
  7. ayoooo.....dah la gaji kite ni kecik.
    tu la yg kemain nak direbutnyeeee...


    umah besau2 cmtu leh wat umah anak yatim pun ok gak....dpt lbh pahala...



    tp sumber pulak musykil....huhuhu...

    ReplyDelete
  8. tukar parti pemimpin baru elok kot! hih, tak bermoral lah ambik duit rakyat.

    ReplyDelete
  9. rakyat menilai yang mana baik dan buruk...kita orang bawah mampu tengok saja lah...syukur apa yang ada =)

    ReplyDelete
  10. RUMAH ANAK JIN KENA BESAR LOR !

    ReplyDelete
  11. pemimpin sibuk membazir, rakyat terus kebulur... babi betol

    ReplyDelete
  12. Sejak ada peluang utk mencari perubahan kakak tak pernah lupa utk mencari perubahan itu. Kenapa takut utk mencari perubahan? Kurang buka minda atau mata ye Azhan? Sedih kakak...

    ReplyDelete
  13. cuba lakukan perubahan pada PRU akan datang

    ReplyDelete
  14. Rakyat Malaysia jangan ghiso...rege 6.5 bilion 'pemimpin kite' bayor utk renovate 'reban' dia tu paling mughah kalo dibandingkan dengan negare lain di Asia......

    kekekeke...mampoihhh...... yang bute lagi je yang tak nampokkk

    ReplyDelete
  15. haha.. depa dok kempen suruh kita jimat.. depa? sedap merembat duit kita.. haha.. sengal!

    ReplyDelete
  16. haha..depa ingat kita sengal kot...memang sengal puak2 ni..

    ReplyDelete
  17. kadang-kadang tidak faham, seperti isu air menteri sukan jawab, isu tentera menteri pelajaran jawab, isu pendidikkan menteri pertahanan ulas, isu pendatang menteri kerjaraya kisah...

    ReplyDelete
  18. Agaknya dapur dia tu seluas sebiji flat kos rendah 3 bilik ajer... atau mungkin lebih melaut.

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...