Pages - Menu

26.5.11

Makcik Hajjah Sitt al-Wuzara | Memang Laknat Blogger Ni! Dimana Silapnya?


Sempat print screen header blognya

Seharian suntuk aku tak buka blog hari ni, sampai rumah tadi buka FB saja dah kecoh dengan isu hina Islam yang melampau2 oleh blogger beridentiti Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara. Aku tidak mahu melulu menuduh blogger tersebut, adat orag kafir adalah membenci Islam bukan? Banyak ayat2 suci Al Quran yang menceritakan tentang kejahatan orang kafir..

Dimana silapnya semua ni? Mungkin antara kesilapan besar adalah sistem undang2 yang dilaksankan di Malaysia. Sebelum isu ni berapa ramai umat Islam hina Islam di Malaysia? Ambil saja contoh gerakan IFC yang kecoh satu ketika dulu..apa tindakan kerajaan kepada IFC? Tiada apa2, senyap sepi..diam membisu. Mungkin korang ingat, ada pemimpin kita yang hina Islam secara tak sedar dalam ucapannya? Apa tindakan undang2 ke atas mereka? 

Kita ada undang2 ISA, tangkap tanpa bicara kepada sesiapa yang menganggu gugat keamanan negara? ISA digubal untuk membenteras pengaruh komunis awal era kemerdekaan dulu. Tetapi dimana ISA digunakan sekarang..? Tidak lebih sekadar menjadi senjata akhir kepada politik2 bangsat!

Apa sebenarnya kekuatan umat Islam di Malaysia? UMNO? PAS? Perkasa? Atau semua sekadar retorik semata. Usah tuding jari pada mereka(Kafir), kerana umat kita banyak tempang dan silapnya. Sejarah sudah menceritakan...tiada apa yang mustahil lagi sekarang jika ada blogger2 laknat seperti Makcik ni sudah berani meletak tahi di atas kepala umat Islam lepas ni lagi...muhasabah moga kembali celik..

Kalau dizaman Khalifah Umar Khattab, pasti sahaja dipenggal kepalanya dengan sekali libas...moga Allah memberikan hidayah dan petunjuk pada semua.




7 comments:

  1. tu la dah kecoh psl mekcik ni..prince pon dah dpt taw dr blogger lain..semoga Allah bukakan hati nya yg gelap itu supaya bertaubat..

    ReplyDelete
  2. nama dia makcik tapi yang saya dapat tahu orang sebenarnya lelaki

    Review Filem Karak Disini

    ReplyDelete
  3. salam, mmmg betul tapi apa tindakan kita?

    ReplyDelete
  4. Astaga...atok pernah pg blog makcik ni....tapi betul kah dia ni Islam kita??

    ReplyDelete
  5. @prince: amin ya rab =)

    @hans: lelaki ek? mungkin sekadar nama blog kan...memang jahat

    @abhamz: sbg rakyat memilih pemimpin yang cintakan Islam

    @suhaimi: saya sendiri tak pasti lah atok...tapi tgk blog dia, memang sah2 kalau islam mesti murtad dah..

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum azhan..

    pg td cik rimau sempat jugak bukak blog makcik nie. ayt2 die memang kurang ajar.. die ngaku die islam.. tp die maki Allah and Nabi.. gambar2 pon byk die edit dgn gmbar2 yg memalukan.. sakit hati betul.. tp td cik rimau terbaca, dah ade org buat report polis.. agknye sebab tu kot blog tu lenyap.. hurmm.. xpaham nape sampai mcm tu sekali..

    ReplyDelete
  7. @cik rimau: salam kak, betul tu...melampau2 kutuk Islam, tak lama dah tu budak tu.....

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...