Pages - Menu

21.4.11

Justin Bieber Menggegarkan Stadium Merdeka

Salam untuk semua, moga sihat dan dirahmati-NYA =)

Justin Bieber menggegarkan Stadium Merdeka malam tadi, konsert pertamanya di negara ni sangat mendapat sambutan besar, mencecah 17 ribu orang yang hadir kebanyakkannya remaja bawah 25 tahun. Wahhh! Dahsyat juga fenomena si budak ni. Bangga rakyat negara ni dapat jemput JB ke sini, akhbar turut tidak lepas peluang amek port nak kasi meletop dan komersial.
 

Dalam satu hal lagi, ramai pula yang bersungut tentang masalah Obesiti pelajar, kecoh sekejap tentang tu baru2 ni. Tetapi ramai yang tidak kisah dengan masalah gelaja sosial yang makin parah. Malah makin suka melihat remaja2 kita hancur di bawah kaki2 artis, tak cukup dengan tu undang artis luar negara datang konsert kat sini.

Teringat saya kata2 seorang pensyarah, beliau merupakan seorang tenaga pendidik yang pakar dalam bidang linguistik. "Saya memang tidak akan redha dengan UMNO kerana telah merosakkan anak-anak muda seperti kamu"

Hari juga Malaysia didatangi oleh seorang ulama besar dari Mekah iaitu Sohibusamahah Dr Syeikh Abdul Rahman Sudaisi, Imam Besar Masjidil Haram. Beliau baru sahaja mengimamkan solat Jumaat di Masjid Wilayah Persekutuan. Rasanya kehadiran ulama besar ini tidak dapat menandingi populariti JB ke Malaysia.

Beliau terkenal dengan kemerduan suaranya semasa mengimamkan solat Terawih di Masjidil Haram

13 comments:

  1. pelik benar yer
    apa jer yang best dengan si JB nih

    ReplyDelete
  2. dunia yang da semakin terbalik azhan.

    ReplyDelete
  3. hhmm..betul lah....knape mina tak tau ek imam tu dtg...

    si JB tu pun sama...


    mina ketinggalan betul lah...

    ReplyDelete
  4. tringginya nak solat bersama2
    Sohibusamahah Dr Syeikh Abdul Rahman Sudaisi, Imam Besar Masjidil Haram tu..huhu

    suara dan bcaan dy..subhanallah!!

    ReplyDelete
  5. Sesungghnya di akhir zaman, orang yang sedikit itulah yang beruntung...

    pandangan dari Minda Insan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  6. Salam Sahabat,
    lepas jer ana balik dari solat Jumaat tadi bukak TV tengok Imam Sudais tengah mengakhiri khuttbah beliau, untungnya orang yang dapat berimam dengan beliau bukan selalu kita dapat jadi makmum kepada Imam Besar Masjidil Haram.

    ReplyDelete
  7. biarlah dia nak gegar.. biar runtuh mati terus Justin bibiaq tu..

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum,

    Elokla kerajaan amik inisiatif menangani masalah obesiti tu.

    ReplyDelete
  9. sngt hairan..tiket yg dijual utk JB ni sngt mahal..sanggup pulak nk belanja..sedangkan menyambut kedatangan ulama dari Mekah itu adalah free je.. malah lebih besar rahmatnya di sisi Allah

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...