Pages - Menu

4.2.11

Polis Belasah Aktivis Demo Anti-Mubarak di KL 4.2.2011


Macam sama ja depa ni...

Salam perjuangan untuk sahabat2,

Perkara yang sinonim dengan demo, akan ada ***** berkeliaran di jalanan mencari mangsa dan memakan habis2an. Tak cukup dengan air liur disimbah2, digigit2 macam kelaparan. Yang muda tua sama sahaja mendapat layanan. Itu lah kebiadapan. Ingat! Hidup ni bukan habis di dunia, tetapi hisab akhirat lebih perit dan azab. 

***** = letak lah nama apa yang patut, tak gamak pula tetapi hati aku sakit! Demi Allah aku tak redha...mohon Allah yang membalas. Pasti!


"Pada hari ini Kami tutup mulut mereka; dan berkatalah kepada Kami tangan mereka dan memberi kesaksianlah kaki mereka terhadap apa yang dahulu mereka usahakan." (Yaasin: 65)

"Barangsiapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarah pun, niscaya dia akan melihat (balasan)nya. Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan seberat zarah pun, niscaya dia akan melihat (balasan)nya pula." (Al-Zalzalah: 6-8)

10 comments:

  1. Salam,
    Bismillah,

    Tidak apa yg nak dikatakan lagi inilah akhlak polis kita,pemerintah menolak ISLAM inilah hasilnya...

    SEDIH...

    ReplyDelete
  2. ya allah..tergamaknye mereka.
    pedih nye hati tgk vedeo nih..
    te peri kemanusiaan!

    ReplyDelete
  3. dh mcm situasi mesir plak..
    polis kejam yg menurut perintah kerajaan zalim..

    ReplyDelete
  4. dh trlalu sukar utk dikata...SUKAR!!!!!

    ReplyDelete
  5. Itulah perangai sebenar polis. Saya dah pernah kena gas pemedih mata dan air pemedih mata. Sungguh zalim polis

    ReplyDelete
  6. kita di sini hanya melihat tanpa mengetahui keadaan sebenarnya....
    ada sebab kenapa polis bertindak begitu....kenapa harus menuding jari kpd pihak tertentu....
    polis x zalim..

    ReplyDelete
  7. @hanyzan:ya sahabat, sedih tgk suasana jahil pihak berkuasa, apakah tidak ada tolak ansur dalam situasi begini?

    @superduper_dknuckle: kesian tgk orang2 tua yang dilayan kasar pihak berkuasa

    @Solihin Zubir: orang zalim tidak terlepas daripada pembalasa.

    @NzA: sabar kak ya, tenang2..

    @AMMAR YASIR: ya, saya pun byk pengalaman dalam demo. Kdg2 itu lah suara terakhir rakyat marhaen menuntut keadialan

    @ lala n apies: ya,sebab tahu keadaan sebenar saya berani berkata2 di sini...

    ReplyDelete
  8. salam...

    kpd lala n apies...
    bukan nak menuding tapi itulah hakikatnya polis kita yg sebenarnya..

    ana telah beberapa kali menyertai demo kedatangan kami di sajikan dengan bom asap,air pemedih mata sedang demo yg diadakan adalah secara aman.

    inikah dinamakan demokrasi yg kerajaan kita amalkan...

    ambillah ISLAM sebagai panduan pasti selamat..

    ReplyDelete
  9. moga sahabat2 saya diberikan hidayah dan dirahmati-NYA :) amin

    ReplyDelete
  10. Salam,
    Insyallah semoga kita semua duduk di bawah payung rahmat allah swt dan mendapat kebarkatan darinya,yang memiliki kerajaan langit dan bumi...subhanallah.

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...