Pages - Menu

20.2.11

Calon Pro-M, Masturah Ditemui Di Masjid

Hazayani Zakaria
KUALA LUMPUR, 21 Feb: Cara kehilangan calon Umum Pro-Mahasiswa (Pro-M) Universiti Malaya (UM), Masturah Abu Bakar yang ditemui malam tadi masih menjadi misteri apabila beliau tidak dapat mengingati apa yang berlaku sebelum beliau hilang.

Masturah, 22, sebaliknya hanya berada dalam keadaan sedar ketika berada di sebuah masjid di Bangi malam tadi.
Masturah terus meminjam telefon bimbit seorang jemaah masjid dan menghubungi ibunya.

Setelah mendapat penggilan berkenaan, ibu dan bapanya terus bergegas ke masjid berkenaan untuk menjemput Masturah.

Menurut wakil calon, Rohayu Rosli yang turut menziarahi Masturah di rumahnya (gambar) setelah dibawa pulang, Masturah kelihatan lemah dan tidak mampu bercakap banyak.

Beliau juga tidak dapat mengingati bagaimana beliau boleh berada di masjid tersebut dan apa yang berlaku selepas beliau membeli kredit tambahan telefon bimbitnya di sebuah kedai di Pangsapuri Pantai Permai, tempat beliau hilang.

"Keadaan dia memang lemah, nampak letih. Kami sampai rumah dia, tengok mak dia tengah suapkan makan.

"Masturah dapat mengingati kami dan saya tanya dia ingat tak apa yang berlaku. Dia kata tak ingat. Yang dia ingat dia beli top up, lepas tu bila terjaga dia dah ada di masjid," ceritanya ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Menurut Rohayu, ibu bapa Masturah berada di pangsapuri Pantai Permai untuk menemui seorang uztaz, bagi meminta pertolongannya mencari Masturah sewaktu menerima panggilan Masturah.

Sebelum itu, ibu bapa Masturah bersama-sama Pro-M mengadakan solat hajat di dataran hadapan Dewan Tunku Canselor.

Rohayu berkata, keadaan Masturah sewaktu ditemui sama seperti sebelum beliau hilang iaitu berbaju kurang batik, tudung merah jambu dan kot labuh.

Masturah hadir ke UM tengah hari ini

Sementara itu, menurut Rohayu, Masturah akan pergi ke kampus UM bersama-sama ibu bapanya untuk bersama-sama menyaksikan proses pembungan undi hari ini. 
 
"Tengah hari ini Masturah akan datang ke kampus tapi bersama ibu bapanya sebab mak dia memang sangat risau keselamatan dia sekarang ni, takut apa-apa berlaku lagi," katanya.

Tambahan pula ujarnya, hari ini merupakan hari kemuncak kepada pilihan raya kampus.

8 comments:

  1. terperanjat gak tadi masa dngar berita dr radio era......

    ReplyDelete
  2. السلم عليكم ورحمة الله

    Perebutan kuasa macam-macam boleh berlaku..

    ReplyDelete
  3. macam-macam lah skunk nih. seram pon ade. nak pi mana2 kne bteman lah.

    ReplyDelete
  4. adakah ini satu konspirasi? -.-"

    ReplyDelete
  5. heh.ni baru nak jd *wakil pelajar* kat universiti.bila jadi *wakil rakyat* nnti lagi berat ujian kot...huhu

    ReplyDelete
  6. sori nak cakap, saya dulu pun student IPTA gak dan mengundi, hebat sangat ke pilihanraya kampus ni? sampai nak jadi mcm tu?..kalau menang pun bukan boleh mentadbir universiti..tetap juga jadi student

    ReplyDelete
  7. @nza: semua orang terkejut kak

    @abd razak: kuasa punya pasal, macam2 boleh buat

    @princess laila: hati2 kepada pelajar perepuam khususnya, bahaya sekarang.

    @husna: mungkin konspirasi kan :)

    @yusri: sejarah perjuangan pelajar bro...

    @miecyber: memang misteri bro, hairan juga awalnya

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...