Pages - Menu

9.12.10

Bahaya Coca Cola! Fatwa Coca Cola Haram Diminum??

BOIKOT COCA COLA!

Salam untuk semua, moga sihat dan ceria ('',)

Hari ini saya umumkan fatwa baharu.hehe. Fatwa mengharamkan Coca Cola untuk diri saya! Saya nak kongsi dengan sahabat semua tentang bahayanya coke, disamping  syarikat Coca Cola ni merupakan salah satu egen yahudi laknat dalam menghapuskan saudara kita di Palestin. Bijak Yahudi celaka ni! serang umat Islam dengan pemakanan, ramai yang leka dan terpedaya.

Siapa yang suka minum coke lepas ni kena tekad untuk tinggalkan minum minuman beracun ni. Kempen2! haramkan coke untuk kesihatan kita dan kesejahteraan umat Islam. Jom layan apa kebaikan coke dalam kehidupan kita...nak lebih yakin jom try.hehe


10 kebaikan air Coke Cola

Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola. 

Di dalam kebanyakan negeri di US , kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. macam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka guna? Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini : 

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! rasa-rasa buat sabun badan. boleh tak? 
 

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat hilang!

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap. Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin macam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal! Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!

8. Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis. Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki, pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawa kereta, putus 2 sebab hakisan/karat. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!

9. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah tapi tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais!. Wahh! rasa macam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak berapa manis. Lidah dengan otakpun kena tipu. Semua minuman ringan menggunakan asid yang sama. Tak kiralah Pepsi. 7-up, Drinho, Yeos, Milo ,F&dan dll. Sama saja! Anak bapak dan Keluarga 69. 
 

Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta untuk meghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. macam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.

10. Cuba rendamkan gigi dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu hilang/lebur dalamasa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni, agaknya- agaknya gigi tu boleh hilang!

Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama saja! Anda minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut.

DiIndia, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah pulak. siapa ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke agaknya? Cubalah! Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%. kat Mekah ada Mecca Cola. Betul ke? Yang pernah pergi Mekah boleh confirm agaknya?

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas, sembur serangga dll. Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency jika bahan cuci/pelincir/ penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas anda boleh cuba sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak pass sains khasnya kimia dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains kimia ni kat rumah.

Di negara Amerika Latin produk ini di larang

Coke menghina umat Islam!


Di Malaysia lain pula jadi, kerajaan nak rakyat mati cepat, buka kilang Coke kat Nilai Mac tahun ni, harga lebih RM 1 Billion.

Aku pelik...Kenapa negara kita ni...masih berbangga menerima Syarikat Yahudi laknat ni! Sedangkan negara kapiaq pun dah lama tolak Coca Cola, siap ada demonstrasi lagi demi kesihatan mereka. 

7 comments:

  1. biasa la... malasyia... sangat menyokong produk yahudi dan sekutunya... kat obersi... kepsi sume tu taleh cari makan... kat malaysia subur.. haha...

    ReplyDelete
  2. n3 yg mnarik..skrg pn kat mesia if not mistaken da bnyk kan si coke ni jd penaja..especially tv prog kan???hmmm....

    ReplyDelete
  3. @encik mamat kroni mereka juga yang kaya.hehe

    @ayu-NiA ya, masih byk tajaan spclly bidang sukan..

    ReplyDelete
  4. mmg nina dh stop mnum coke since 2005... huhu ^^

    ReplyDelete
  5. huhuhu..mujur saya xminum..lidah ni susah nak menerima air bikabonat..huhuhu...

    mungkin anda juga berminat untuk baca ni

    http://ukhwah-dhearty.blogspot.com/2009/04/hati2jangan-terpedaya.html

    ReplyDelete
  6. @nina n MO: bagus2.hehe.amalkan air kosong

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...